Kapitalny remont silnika – brzmi groźnie i kojarzy się z problemami i ponoszeniem znacznych kosztów. Jest wiele sposobów, dzięki którym można go uniknąć. Jednym z nich jest dbanie o właściwą regenerację jednostki napędowej. Jeśli myślisz, że niezbędny do tego będzie demontaż silnika, to nadszedł czas zmienić myślenie. Powyższa czynność może odbywać się również w warunkach normalnej eksploatacji samochodu lub innego pojazdu. Każdy kierowca ma możliwość wykonywania jej regularnie, co sprawi, że remont silnika nie będzie śnił się po nocach.
Niezwykłe dodatki do oleju
Zatem co należy zrobić, aby „zaopiekować się” silnikiem i aby cały ten proces odbywał się bezproblemowo? Sekret tkwi w stosowaniu specjalnych dodatków do oleju. Regeneracja silnika poprzez stosowanie preparatu innego niż olej silnikowy jest pewnego rodzaju innowacją. Pozwala jednak uniknąć wielu kosztownych i problematycznych napraw, takich jak: wymiana pierścieni tłokowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, montaż nowego napędu rozrządu, wymiana panewek wału korbowego, regeneracja głowicy czy wreszcie regeneracja bloku silnika lub kompletny remont silnika. W obecnych czasach do wyboru jest wiele takich preparatów, ale na szczególną uwagę zasługuje ceramika do silnika. Mowa tutaj o szczególnej grupie produktów, które w działaniu wykorzystują proces ceramizacji powierzchni. Po zaaplikowaniu do oleju silnikowego odpowiedniej dawki dodatku do silnika, rozpoczyna się proces regeneracji silnika, poprzez tworzenie ochronnej warstwy ceramiczno – metalowej. Warto podkreślić, że wspomniana powłoka narasta najintensywniej na obszarach, które uległy największemu zużyciu. W dalszej kolejności chronione są części poddawane największym siłom tarcia w silniku. Gdybyśmy mieli posłużyć się bardziej obrazowymi porównaniami, można byłoby stwierdzić, że regeneracja przypomina proces przyspawania niezwykle cienkiej warstwy ochronnej w zużytych obszarach. Warstwa ta jest w stanie zredukować wszelkie mikrouszkodzenia w silniku.
Dla kogo regeneracja silnika?
Można odpowiedzieć krótko: dla wszystkich. Regeneracja silnika poprzez użycie ceramicznego dodatku do oleju jest rozwiązaniem korzystnym dla kierowców samochodów osobowych i ciężarowych. Omawiany dodatek do silnika sprawdzi się także w przypadku ciągników i innych maszyn rolniczych. Specjalnie przygotowane preparaty mogą nabyć także miłośnicy motocykli, motorówek, skuterów wodnych, skuterów śnieżnych, motoparalotni oraz innych sprzętów do uprawiania sportów ekstremalnych. Osoby, które wolą odpoczywać czynnie w sposób bardziej spokojny, na przykład pracując w ogrodzie, znajdą dla siebie dodatki do oleju przygotowane do kosiarek, kos czy pił spalinowych. Nie ma znaczenia także rodzaj silnika. Stosowanie produktu jest efektywne i bezpieczne w każdym typie jednostki napędowej: w silnikach benzynowych, wysokoprężnych, z instalacją LPG, a nawet hybrydowych oraz zasilanych biopaliwami.
Proces regeneracji silnika w praktyce
Generalnie najistotniejsza część tego procesu odbywa się bez udziału użytkownika pojazdu lub sprzętu. Jak podkreśliliśmy wcześniej, czynności takie jak demontaż silnika nie są potrzebne. Powłoka ochronna wytwarzana jest podczas zwyczajnej eksploatacji silnika. Jedyne co trzeba zrobić, to zaaplikować dodatek do oleju, a następnie zapewnić silnikowi określoną dawkę pracy na przy niskim obciążeniu. W praktyce odbywa się to następująco:
- Aplikacja preparatu do wlewu oleju silnikowego przy rozgrzanym, ale jednocześnie wyłączonym silniku.
- Uruchomienie silnika i zapewnienie mu 15 minut pracy na jałowym biegu.
- Przejechanie odcinka 200 km przy obciążeniu silnika poniżej 2700 obrotów na minutę. Alternatywnym rozwiązaniem jest zapewnienie jednostce napędowej 4 godzin pracy na jałowym biegu.
- Przejście na tryb „normalnej” jazdy. Do momentu pokonania odcinka 1500 km dodatek do oleju silnikowego samoczynnie wytwarza i rozprowadza warstwę ochronną.
Zastąp remont silnika długotrwałą regeneracją
Jak widać, jest to bardzo prosty sposób na regenerację silnika. Każdy kierowca może wykorzystać dodatek do silnika w samodzielnie i dosłownie w każdej chwili. Ważne jest jednak to, aby wykorzystać go zanim pojawią się objawy awarii silnika. Takie działanie sprawi, że kapitalny remont silnika nie będzie nam zagrażał. Producenci gwarantują działanie ochronne do momentu pokonania dystansu aż 70 000 km. Oznacza to, że przy typowej eksploatacji samochodu czy innego pojazdu cały proces należy powtarzać nie częściej niż raz na kilka lat. Remont silnika nie będzie nadmiernym zagrożeniem, jeśli wzbogacimy olej silnikowy o preparat wspomagający regenerację jednostki napędowej.